Camelia Bara este autor, trainer și expert în feminitate. De mai bine de 10 ani ajută femeile să realizeze că puterea este în mâinile lor, să înceapă munca din interior și să capete curajul, stima de sine, demnitatea și iubirea pe care le merită.
Misiunea
Cami plănuiește să lanseze un curs experiențial de 3 luni: Fațetele feminității: The good, the bad and the ugly. Problema este că presiunea de a scrie textele de vânzare o lasă fără pic de energie pentru taskuri de un impact real: live-uri în care să se conecteze cu audiența, promovarea cursului în comunitatea privată sau elaborarea propriu-zisă a metaralului de curs.
Misiunea mea este să îi iau această presiune de pe umeri și să livrez texte care nu doar că îi respectă tonul vocii, dar ating și obiectivele de vânzare.
Serviciile oferite
În materie de livrabile, colaborarea mea cu Cami și Refleqt arată cam așa:
- Landing page copywriting
- E-mail marketing copywriting
Rezultatele
Cursul a fost lansat cu succes, iar participantele au ales atât versiunea Standard, cât și cea Premium. Feedbackul primit de la Cami și de la echipa ei a fost de asemenea pe măsură.
Procesul de muncă
Provocarea
Nu-i chiar treabă ușoară să scrii în numele unui expert în feminitate când tu nu ești expert în feminitate și nici nu știi cu ce se mănâncă meseria. Dar curiozitatea și aprofundarea cât mai multor domenii fac parte din natura de copywriter.
Etapa de research
Spre deosebire de textele scrise pentru Arkavis, de exemplu, unde aveam un ghid de comunicare clar, de data asta scriam în numele unei persoane. Lucru puțin mai complicat din moment ce oamenii nu vin la pachet cu un manual de brand sau cu un ghid de comunicare 😂.
Încă înainte de conturarea briefului, mi-am rezervat câteva ore bune în care:
- am urmărit-o obsesiv pe Cami pe YouTube
- am aprofundat cărțile și materialele recomandate de ea în diverse interviuri
- i-am cunoscut mai bine arta
Apoi i-am trimis brieful care conținea doar întrebări esențiale, relevante și care nu se găsesc pe toți interneții 😊. Da, e plăcerea mea să trimit briefuri personalizate și să nu îi pierd timpul clientului cu întrebări inutile.
Landing page: Focus pe vânzare
Oricum o dai, scopul unei pagini de vânzare este să convertească. Am lăsat poveștile și emoțiile pentru campania de e-mail marketing, iar pentru landing page am folosit tehnici sănătoase de copywriting:
- am stabilit împreună cu clientul care este stadiul de conștientizare al audienței principale
- am construit fluxul mesajului astfel încât să respect stadiul menționat mai sus
- am folosit puterea clarității, a termenelor limită, a beneficiilor și a unei cunoașteri puternice a avatarului
Campania de e-mail marketing
Aici a ieșit cu scântei, pentru că subiectul e de așa natură, iar Cami este o personalitate puternică, artistică, feminină. Mi-am permis să stârnesc emoții și să scriu texte cum n-am mai scris de mult. 🙂
Uite o bucată dintr-un mail de vânzare trimis în campania de promovare a cursului Fațetele Feminității.
_________________________________________________
Subject: Ce se ascunde în spatele 𝙞𝙣𝙫𝙞𝙙𝙞𝙚𝙞 𝙙𝙞𝙣𝙩𝙧𝙚 𝙛𝙚𝙢𝙚𝙞
Am visat că m-am întâlnit cu invidia.
Am privit-o în ochi.
Avea ochii verzi, reci, sticloși, ca de șopârlă.
Exact ca o cobră care își hipnotizează prada, invidia te amorțește și îți creează impresia că ești bine, când în realitate te îndrepți spre pieire.
Invidia este șarpele care te mușcă fără să simți durere.
Fără să îți dai seama, veninul lui îți circulă deja prin vene.
***
Femeie dragă,
Am pățit-o și eu, ai pățit-o și tu.
Măcar o dată în viață, ai fost mușcată de invidie.
Poate erai fetița de 8 ani care nu se simțea la fel de frumoasă, deșteaptă sau curtată de băieți ca EA.
Acum ai crescut iar EA are corpul de revistă fără pic de efort. Are bărbatul perfect, prietenii perfecți, garderoba perfectă și profilul de social media care s-o dovedească.
Tu trebuie să muncești pentru fiecare leu, în timp ce ea primește totul de-a gata.
_________________________________________________
…Dar nu am uitat nici de tehnicile esențiale de copywriting.
- Am adresat obiecțiile fără să-mi pierd tonul vocii
- Am răspuns la cele mai comune întrebări (care sunt o barieră pentru conversie dacă sunt neadresate)
- Am folosit cronometre, termene limită și remindere non-agresive
- Am prezentat beneficiile într-un limbaj clar
- Am ajutat audiența să se pună în papucii unei versiuni personale mai bune
Nebunia este că fix ce am încercat să fac – să vând eficient, dar nu agresiv – a fost observat atât de clientele cursului în testimoniale, cât și de clienții mei dragi.
Ce spune clientul despre colaborarea noastră
Uite ce spune Camelia despre textele scrise de mine pentru promovarea cursului:
„Scrii foarte bine și îți faci treaba foarte bine. Mă uitam peste mailul de vânzare și mă gândeam: “Unde aș putea eu să mă înscriu și să particip la cursul ăsta?” Acesta era sentimentul meu când citeam.
Nu mi s-a părut nimic pushy, cum erau mailurile de vânzare de acum câțiva ani. Mailurile tale nu au fost scrise într-un mod agresiv, în care ieșea o mână prin ecran și îți zicea HAI ACUM SEMNEAZĂ, ÎNSCRIE-TE, CUMPĂRĂ.„
Uite și feedback-ul Oanei Dodea, project manager Refleqt și un stâlp de organizare și disciplină pe parcursul întregii campanii:
„Eu nu am mai văzut așa mailuri de vânzare!
Mi se pare că ai făcut vânzarea în cel mai plăcut mod posibil. A fost o delectare pentru mine să le citesc. Talentul se vede și se simte.„
Notă personală
Dar s-a mai întâmplat o nebunie.
Știu că am o colaborare de succes atunci când eu nu mai sunt EU la finalul ei. Când ies transformată din procesul de research în care învăț bucățici dintr-o meserie și intru cât-de-cât în sufletul unui om.
Chestia e că… Nu pot să spun că o știu mai bine pe Cami, dar cu siguranță mă știu mai bine pe mine. Știu mai bine ce înseamnă să fii femeie, ce să fac cu feminitatea mea, cum să o accept, să o îmbrățișez și să o celebrez.
Ca femeie în business care lucrează 80% cu bărbați, mai uiți uneori că nu e totul despre negociat contracte, livrat la termen și încântat clientul. Mai uiți de feminin, mai uiți și care îți este esența.
Cert e că în toată nebunia asta, am găsit o bucățică din mine. Și tare bine mi-a părut!
Proiectul tău
Dacă ți-a plăcut acest studiu de caz, nu mai sta pe banca de rezerve. Intră în joc și pune bazele propriului tău proiect! Spune-mi câteva cuvinte despre ce îți propui să faci în acest formular. Eu îmi dau seama cum îți pot fi de folos și apoi ne cunoaștem mai bine într-un call gratuit de 20 de minute.
Sunt sociabilă
Îi fac algoritmului pe plac și îți spun că mă găsești pe Instagram, pe Facebook și mereu pe Blog.