Fermier Informat are la cârmă oameni cum rar vezi: serioși, omenoși, profesioniști. Clienții de la nivel local știu cum sunt ei. Dar restul țării nu știe. Atunci când și-au propus să se extindă la nivel național, fondatorii Fermier Informat mi-au cerut ajutorul. Aveau nevoie de un website scris în limbajul avatarului și care să genereze încredere.
Colaborarea cu Fermier Informat a început cu un singur livrabil: rescrierea site-ului. Dar după finalizarea proiectului, am lucrat împreună și la:
- Newsletter
- Texte pentru ads pe social media
- Articole pe blog
Dacă nici ăsta nu-i cel mai bun feedback, atunci nu știu care e.
Dar hai să-ncepem cu începutul.
În acest studiu de caz afli:
- Misiunea clientului
- Bariera identificată
- Soluția: cele 7 elemente prin care am generat încredere cu ajutorul site-ului
1. Misiunea clientului
Fermier Informat este o companie de consultanță pe fonduri europene care a făcut o treabă excelentă la nivel local:
- Au ajutat peste 1,500 de mici agricultori să acceseze fonduri europene
- Au obținut peste 12 milioane de euro pentru micii fermieri
- Iar proiectele lor au o rată de eligibilitate de 97%
Este așadar momentul să se extindă naționalul – acesta fiind și motivul pentru care m-au contactat.
2. Bariera identificată
Ca să identificăm principala barieră împotriva conversiei, avem nevoie de cunoașterea în profunzime a avatarului. Lucru care era deja ca și rezolvat, pentru că echipa Fermier Informat își cunoaște foarte bine clientul (nu din cărți și ghicitori, ci din viața reală).
Încă din primul call am pus împreună degetul pe bubă: avatarul nostru de client este sceptic. Nu are încredere că se pot obține bani fără pile, nu are încredere că se poate mai bine și cu siguranță nu are încredere în firmele de consultanță de la oraș.
Avatarul nostru este micul fermier de la țară care câștigă un trai decent, dar nu extraordinar, din munca titanică a unei gospodării cu animale, nutreț și culturi.
3. Soluția: Cele 7 elemente prin care am generat încredere cu ajutorul site-ului
Te-ai prins deja care e soluția: aceea de a genera încredere. Iar obiectivul meu sună așa: nu știu cum faci, dar iei toată autenticitatea și încrederea generate într-o interacțiune față în față cu clientul la birou – și o pui în online.
Zis și făcut.
Mi-am făcut temele. După un research temeinic, iată cele 7 elemente prin care am generat încredere cu ajutorul site-ului:
- Bandă de autoritate
- Povești de succes
- Testimoniale
- Claritate
- Exemple concrete
- Garanții
- Sediul fizic
Înainte să intru în detaliile fiecărui element, dă-mi voie să-ți povestesc de ce abordarea asta e perfectă pentru Fermier Informat.
De ce a funcționat
Din fericire, clientul meu nu doar că e capabil, dar e și integru:
- își încasează fee-ul de consultanță doar când și dacă micul agricultor accesează fondurile
- are peste 15 ani de experiență – timp în care au existat 0 fermieri care au înapoiat fondurile din banii proprii
- se implică pe bune în fiecare proiect cu mult peste „fișa postului”
Dar clientul nu mi-a spus toate lucrurile astea – ci a trebuit să le descopăr în etapa de research. Etapă în urma căreia am venit și cu cele 7 elemente generatoare de încredere pe site.
Să le luăm pe rând.
1. Banda de autoritate
Iubesc o bandă de autoritate bine făcută! Le pun pe site-uri și în special pe landing page-uri atunci când clientul are cu ce să se laude.
Prin bandă de autoritate mă refer la o secțiune din site – de obicei într-o culoare contrastantă, uneori cu cifre animate – menită să genereze încredere și autoritate.
Benzile de autoritate sunt ușor de scanat și înțelegi dintr-o privire că oamenii ăștia nu fac consultanță chiar de azi, de ieri:
2. Povești de succes
Numerele-s faine, dar sunt reci și nu îți dau pic de context. Poveștile sunt cele care ne ating. Tot pe ele tindem să le ținem minte pentru o perioadă mai lungă de timp.
În procesul meu de research, am mâncat pe pâine înregistrările unei emisiuni TV despre agricultură, dar și despre micii fermieri ajutați de Fermier Informat să își mărească gospodăria, producția și venitul cu ajutorul fondurilor europene.
Am văzut oportunitatea instant și uite așa a luat naștere ideea Poveștilor de succes care au ajuns:
- O pagină separată pe site
- O secțiune în home page
- Și câteva articole faine scrise sub formă de studiu de caz (exact ca articolul pe care îl citești acum)
De ce funcționează poveștile de succes?
Pentru că așa-i psihologia umană: dacă un om exact ca mine a reușit, eu de ce să nu pot? Poveștile cu chip, nume, prenume și localitate capătă suflet și îți dau întreaga imagine, spre deosebire un titlu sec precum “Fonduri europene de peste 1 miliard EUR pentru fermierii români”.
Ți se potrivesc poveștile de succes?
Depinde. Dacă abia lansezi o companie sau ești la început de drum și n-ai apucat să ai prea multe povești de succes, atunci abordarea asta nu e pentru tine.
Pe de altă parte, dacă faci o treabă atât de bună încât o confunzi cu normalitatea, atunci ai nevoie de mine. O să scot în evidență toate rezultatele tale minunate și o să ți le afișez mai ceva ca o mamă care înșiră trofeele odorului prin biroul ei.
Tu știi ce treabă bună faci?
Culmea e că al meu client nu realiza câte povești de succes are în palmares. Echipei i se părea normal să își facă bine treaba, să schimbe real vieți și să meargă mai departe.
Ochiul de copywriter, însă, știe cum să exploateze realizările clientului și să scoată din ele aur. Tu îți documentezi succesele și clienții fericiți?
3. Testimoniale
Nu toate firmele adună obsesiv testimoniale, iar Fermier Informat este una dintre ele. Cu toate astea, fermierii ajutați să obțină fonduri europene aveau doar cuvinte de laudă la adresa echipei – cuvinte spuse public în emisiuni TV, cu mulțumiri, nume, prenume, și tot tacâmul.
I-am mulțumit Universului pentru mina de aur, am parafrazat fermierii apăruți prin emisiuni și le-am pus cuvintele sub formă de testimoniale pe tot site-ul.
4. Claritate
Cum naiba ai folosit claritate ca să generezi încredere? te-ai putea întreba. Uite-așa.
Oamenii se feresc de lucrurile pe care nu le înțeleg. Oamenii se feresc și de profesioniștii opaci care se ascund în spatele termenilor tehnici și jargonului din domeniu.
Pe scurt, dacă mă duc la salon și îmi vorbești atât de criptic încât nu înțeleg dacă vrei să îmi tunzi vârfurile sau să mă faci periuță, atunci m-am ridicat de pe scaun și am plecat. Vreau să înțeleg ce naiba o să mi se întâmple!
Cu cât păstrezi lucrurile mai simple și mai clare, cu atât ții avatarul mai aproape de tine – și mai departe de butonul de exit al tabului din browser.
Claritatea în acțiune
Observă în secțiunea de servicii cum:
- Serviciile de întocmit acte și documentație specifică devin VREAU ACTE ÎN REGULĂ
- Serviciul de consultanță pentru scrierea și depunerea proiectului devine VREAU SĂ PRIMESC BANI EUROPENI
- Serviciile de implementare și monitorizare proiect, inclusiv Tranșa II devin VREAU SĂ NU DAU BANII ÎNAPOI
- Serviciile de post-monitorizare devin VREAU SĂ FIU PREGĂTIT DE NOI OPORTUNITĂȚI
Simplu, clar și pe înțelesul avatarului de client.
5. Exemple concrete
Iubesc exemplele concrete. Pe site-ul Fermier Informat am vorbit pe românește despre ce pot cumpăra oamenii odată ce accesează fondurile europene din agricultură.
Una e să vorbești despre concepte îndepărtate de viața avatarului, cum este “consolidarea competitivității viitoare a agriculturii UE”.
E cu totul alta să vii cu picioarele pe pământ și să-i spui omului că își poate cumpăra tractor, plug sau balotieră – fără să dea vreun ban înapoi.
6. Garanții
Clasic, dar eficient. Transformă punctele forte ale afacerii tale în promisiuni, iar promisiunile în garanții. Astfel, dizolvi rezistența prospectului de a te băga în seamă și de a-ți deveni client.
7. Sediul fizic
Ai să râzi, dar existența unui sediu fizic chiar generează încredere – cel puțin pentru avatarul Fermier Informat! Poate pentru că suntem de modă veche, poate pentru că ne vine greu să credem că există firme care își fac un sediu și apoi le dau țeapă clienților – nu știu de ce.
Dar dacă ai un sediu fizic, îți recomand să-l menționezi pe site (cu poză cu tot).
Cum a ieșit site-ul final
A ieșit pe inima și pe limbajul avatarului – adică exact ceea ce ne-am propus la începutul colaborării. Munca noastră împreună nu s-a încheiat odată cu finalizarea site-ului, lucru care mă bucură teribil. Iar pentru mine, ăsta e cel mai bun feedback! 😊
Eu sunt Anda Cristea
Și fac site-uri faine pentru businessuri în creștere. Investiția unei colaborări ca cea cu Fermier Informat începe de la 500 de euro + TVA (doar pentru website copywriting). Vrei să primești o ofertă personalizată? Scrie-mi cu încredere.
Sunt sociabilă
Îi fac algoritmului pe plac și îți spun că mă găsești pe Instagram, pe Facebook și mereu pe Blog.